torstai 21. huhtikuuta 2011

Days 20-21

Day 20 – Favourite romance book

En oikein tiedä kuinka tulkitsisin tuon "romance book" mutta valitsen tähän siis suosikkini romanttisesta kirjallisuudesta. Valintani on kirjailija nimeltä Nicholas Sparks jonka kirjat ovat romanttisia ja usein haikeita ja surullisia. Kieli ei ole koskaan kummoisempaa mutta romantiikannälkään oivaa kirjallisuutta;) Suosikkini tähän saakka lukemistani on Haikein terveisin (johon pohjautuva elokuva oli myös hieno).



Day 21 – Favourite book from your childhood

Muumien, Astrid Lindgrenin ja Johanna Spyrin lisäksi olin lapsena suuri Pupu Tupuna-fani. Isäni luki minulle ja veljelleni Pirkko Koskimiehen pupusadut kymmeniä kertoja. Myös Miina ja Manu -kirjat olivat kovaa valuuttaa. Sitten muistan yhden lyhyen sadun joka löytyi eräästä sinisestä satukirjasta. Sadun nimi oli Hurjan ukin jeeppi ja isämme luki sen meillen niin monta kertaa, että osasimme sen lopulta ulkoa ja luimme kaikki kolme yhdessä;)
 

Mulla alkoi tänään ihanan vapaa pääsiäisloma! Yritän saada muutaman kirjan luettua loppuun, ihanaa kun on aikaa lukea vaikka koko päivä. Nyt kuitenkin hyvän ystävän ja elokuvan pariin;)

2 kommenttia:

  1. Yksi suurimpia suosikkejani romanttisten leffojen saralta on juuri Sparksin kirjaan perustuva Viesti mereltä. Olen nähnyt leffan varmaan parikymmentä kertaa (:D) enkä kertaakaan ole pystynyt katsomaan sitä kuivin silmin. :) Kirjaa en ole jostain syystä uskaltanut lukea, pelkään kai ettei se olisi yhtä vaikuttava kuin elokuva...

    VastaaPoista
  2. Sara, minulla taitaa olla juuri kyseinen leffa läppäriläni odottamassa katsomista mutta olen säästellyt sitä koska haluaisin lukea kirjan ensin. Mutta ehkäpä muutan mieleni ja katson leffan jo nyt pääsiäisenä. Nyyhkyromantiikka kelpaisi nyt;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat minua suuresti! :)
Kommenttienvalvonta on käytössä kesällä lisääntyneen roskakommenttien vuoksi. Kommenttisi ei siis näy heti, vaan tulee näkyviin vasta, kun olen hyväksynyt sen.