sunnuntai 17. lokakuuta 2010

Maailmanvalloitusprojekti

Olen jo jonkin aikaa seurannut innolla Lumikin kivaa kaunokirjallista maailmanvalloitusprojektia ja päätin itse ryhtyä samaan. tavoitteena siis on lukea ainakin yksi kirja jokaisesta maasta, eli kirjan tapahtumien tulee aina sijoittua johonkin maahan. Luettuani kirjan merkkaan sen ihan blogin alareunassa olevaan karttaan. Karttaan on jo nyt merkattu muutamat kirjat joita olen lukenut. Esimerkiksi Afganistan-aiheisia kirjoja kannattaa hakea sivupalkista ihan erikseen, niitä on jo useampia! Sivupalkin tunnisteet-ryhmästä löytyy myös tunniste "maailmanvalloitus" jonka alta löytää kerralla kaikki maailmanvalloitusprojektin luetut kirjat. Aikarajaa en projektilleni laita, kiva olisi joskus saada luettua yksi kirja maata kohden mutta se lienee hankala tavoite..Yritetään ainakin!

Olen todella innoissani tästä projektista joten toivottavasti myös innokkaita projektin seuraajia löytyy, tervetuloa mukaan;)

7 kommenttia:

  1. Uusi lukija tässä hei :--) Mielenkiintoinen projekti! Tulen kyllä ehdottomasti seuraamaan miten karttasi muuttuu yhä punaisemmaksi ja punaisemmaksi :--D Olisi jännä nähdä kaikki maat käytynä läpi, ehkä se tosiaan on mahdollista?

    VastaaPoista
  2. Seuraava haaste onkin sitten kaupunkivalloitus, kun olet kaikki maat käynyt läpi ;)

    VastaaPoista
  3. Lauren, kivaa kun olet löytänyt blogiini -tervetuloa:) Toivottavasti saisin koko kartan punaiseksi, aika hyvin olen löytänyt jo kirjavinkkejä oudompiin, pieniinkin maihin;)

    Tomomi, se voisi vaikka ollakin seuraava haaste, vaikkapa kaikkien maiden pääkaupungit näin aluksi;D

    VastaaPoista
  4. Olen seurannut Lumikin projektia mielenkiinnolla ja niin tulen varmasti seuraamaan tätäkin! Harkitsin jossain vaiheessa itsekin mutta ei sitten kuitenkaan tullut aloitettua kun tuota luettavaa riittää listalla niin paljon muutenkin... :) Mutta vielä voin tietysti muuttaa mieleni!

    VastaaPoista
  5. Mahtavaa! Minusta haasteet ovat tosi kiehtovia, ja jos joskus saan oman kirjablogini aikaiseksi, tulen varmaankin harrastamaan niitä paljon. Siinä lukemiselle tulee eräänlaista suunnitelmallisuutta ja rakennetta, mikä sopii minulle.

    Tämä haaste on vielä erityisen kiva, kun siinä tutustuu samalla maailman eri kolkkiin ja kulttuureihin.

    Karoliina

    VastaaPoista
  6. Tervetuloa Saso matkalle maailman ympäri :)

    Ja Satu + muut kiinnostuneet, mukaan vaan! Eipä tässä projektissa ole mitään menetettävääkään :)

    VastaaPoista
  7. Satu, kiva kuulla, tervetuloa mukaan seuraamaan projektia Tule sinäkin mukaan, minullakin muuta lukemista riittää mutta projekti on käynnissä tässä sivussa, hissukseen

    Karoliina, minäkin tykkään kovasti erilaisista haasteista. Ensi vuodeksi olen suunnitellut muutamia toisiakin haasteita täällä blogissa. Toivottavasti perustat jossain vaiheessa oman blogin!:)

    Lumikki, kiitos vielä Olen samaa mieltä – kaikki muutkin mukaan projektiin niin saadaan seurailla toistemme projektin kulkua

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat minua suuresti! :)
Kommenttienvalvonta on käytössä kesällä lisääntyneen roskakommenttien vuoksi. Kommenttisi ei siis näy heti, vaan tulee näkyviin vasta, kun olen hyväksynyt sen.