maanantai 27. toukokuuta 2013

Syksyn kiinnostavimmat uutuuskirjat

Minä reissaan viikon verran Keski-Euroopassa, mutta laitan listan syksyn 2013 kiinnostavimmista kirjasuutuuksista teidänkin nähtäväksi. Nämä uutuuskirjalistat on samaan aikaan kivoja ja hieman stressaavia.  Rakastan listojen tekemistä, mutta samalla minua stressaa hieman se, että uusia kiinnostavia kirjoja ilmestyy jatkuvasti ja vanhoja yhtä kiinnostavia on vielä ihan hurjasti lukematta. Ja aikaa vuorokaudessa on aina vain se 24 tuntia!

Tässä kuitenkin minua eniten kiinnostavat syksyn kirjauutuudet, sydämellä merkityt kiinnostavat minua kaikkein eniten.

Gummerus:

Vimma: Ruutukymppi
Ndiaye: Kolme vahvaa naista

WSOY:

Hiltunen: Iso
Liukkonen: Lapset auringon alla
Smith: Risteymiä
♥Swarup: Nuoren naisen koetukset

Tammi:

Franzén: Samoilla silmillä
Valtonen: He eivät tiedä mitä tekevät
♥Ibrahimi: Ajan riekaleita
Kehlmann: Minä ja Kaminski
Ragde: Aion tehdä sinut onnelliseksi

Atena:

♥Jääskeläinen: Sielut kulkevat sateessa
Lipasti: Perunkirjoitus
Glattauer: Takiainen



Otava:

♥Westö: Kangastus 38
Haahtela: Tähtikirkas, lumivalkea
Hämeen-Anttila: Marionetit
♥Hosseini: Ja vuoret kaikuivat
Yan: Seitsemän elämääni
Adichie: Kotiinpalaajat
Zafón: Marina
McCall Smith: Häähumua lauantaina

Schildts & Söderströms:

O'Farrell: Käsi jota kerran pitelin

Siltala:

Hotakainen: Luonnon laki
Kyrö: Kunkku
Moster: Rakkaat toisilleen
♥Koch: Lääkäri

Bazar:

♥Samartin: La Peregrina
Gaudé: Eldorado
♥Ivey: Lumilapsi



Kaunista kesäviikkoa teille kaikille, palaillaan reaaliajassa taas sunnuntaina! ♥

19 kommenttia:

  1. Ajan riekaleita, Sielun kulkevat sateessa, Seitsemän elämääni ja Lääkäri kiehtovat minuakin. En ole edes lukenut ennen Jääskeläistä, mutta suunnitelmana on korjata tämä asia kesällä. Olen jotenkin jo etukäteen varma, että tykkään, joten Jääskeläisen uutta kirjaa odotan siksi. Tällaisen listan laatiminen on kyllä mielenkiintoista. Itse olin niin malttamaton, että tein tällaisen jo ennen kuin kaikki kustantamot olivat julkaisseet syksykataloginsa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen lukenut aiempia Jääskeläisen kirjoja ja tykännyt todella paljon, joten tätä uutuutta odotan innolla! Minäkin olen aika malttamaton, ja olenkin jo alkanut odottaa näitä syksyn kirjoja kovasti!

      Poista
  2. Annamin tavoin minäkin laadin oman listan jo ennen pienempien kustantamoiden katalogien ilmestymistä. Näitä on ihana lukea ja laatia, vaikka myönnän minunkin kärsivän pienestä stressistä lukuajan suhteen...

    Lumilapsi, Lääkäri, Sielut kulkevat sateessa, Ajan riekaleita, Kotiinpalaajat yms löytyvät myös minun listalta. Ja moni, moni muu :) Marinan aloitan pian - kirjallisessa muodossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin listoja on ihana tehdä, mutta toki saan niistä sitten pientä stressiäkin kun haluaisi lukea kaikki listan kirjat...

      Marina kuulosti arviosi perusteella todella hyvältä, odotan jo innolla että ehdin näiden pariin! :)

      Poista
  3. Noin viisi samaa...Osa on tosin vielä tilaamatta. Veikkaan, että ainakaan minulle ei tule yhtä hottia syksyä kuin oli edellinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ibrahimi ja Koch♥ Oli meillä muitakin samoja, mutta etenkin nämä.

      Minulla sama stressin aihe. Pidin yhtäin vanhempaa kirjaa lainassa 2 kuukautta (luvalla), mutta en vain ehtinyt sitä tehdä.

      Kuvia reissusta odotellaan;)

      Poista
    2. Kuvia tulossa pian! Ja uusia kirjoja odotellaan täälläkin, Ibrahimi on listani kärjessä ;).

      Poista
  4. Lukeminen ei kyllä koskaan lopu kesken! :D

    Minunkin Otavan listani tuntui olevan pisin kaikista... Saa nähdä mitkä jätän odottamaan myöhempiä hetkiä, tuskinpa ne kirjat katoavat, vaikken niitä heti lukisi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anni, sie oot cooli tyyppi: Minua lukamattomat 'lukemattomat' kirjat rassaavat;)

      Poista
    2. Ei lopu, ei varmasti! Minäkin jätän suosiolla osan kirjoista myöhemmälle, haluan ehtiä lukemaan kirjoja myös omasta hyllystä :).

      Poista
  5. Syksyn sato vaikuttaa kiinnostavalta. Kustantamoiden katalogit on selattu, mutta tarkempaan syyniin ne joutunevat tällä viikolla minunkin blogissani :) Bazarilta ilahduin ehdottomasti Lumilapsesta, sillä olen himoinnut sitä jo vaikka kuinka kauan. Senpä vuoksi aion lukea sen alkukielisenä, ehkäpä jo tässä kesän aikana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäisköhän munkin ottaa Lumilapsi...en tajunnut, että se on joku hot, vaikka kirjan nimi onkin ihana ja muistaakseni kansikin.

      Poista
    2. Lumilapsi minuakin kiinnostaa kovasti :). kansi on minustakin kivan näköinen ja sen haluan kyllä lukea aika tuoreeltaan ;).

      Poista
  6. Olen aika vähän selaillut syksyn tulevia kirjoja, mutta Bazarin katalogista pisti silmään Samartinin La Peregrina sekä Iveyn Lumilapsi, jotka kiinnostavat hurjasti! Kochin Illallinen minulla on vielä lukematta, mutta häneltä näyttäisi tulevan jo uusi teos nyt syksyllä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samartinin teosta minäkin odotan todella innoissani, olen tykännyt aiemmista kovasti!

      Poista
  7. PIJ <3. Muuten mulla on lähes täysin erilainen lista (siis omassa päässä, ei julkaistuna). Missähän tämä paljon puhuttu kirjabloggaajien jengissä peukutus luuraa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, ihanaa että kaikilla ei ole identtisiä listoja ;).

      Poista
  8. Koen vahvaa samaistumista uutuuskirja stressiin. Onneksi kiire on pitänyt minut pois selailemasta syksyn katalogeja ja olen ollut lukuviidakossa vähän vähemmän stressaantunut, mutta koen olevani pimennossa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä päätin että yritän nyt olla stressaamatta näistä :D. Eihän kaikkea ole (onneksi) pakko ehtiä lukea ;).

      Poista

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat minua suuresti! :)
Kommenttienvalvonta on käytössä kesällä lisääntyneen roskakommenttien vuoksi. Kommenttisi ei siis näy heti, vaan tulee näkyviin vasta, kun olen hyväksynyt sen.