sunnuntai 23. tammikuuta 2011

10 klassikkoa

Aloitetaanpa arvonnalla! Valkoisella kirahvilla on leikkimielinen tietovisa ja arvonta, käykäähän osallistumassa!
edit// Myös Susa arpoo!

Lumikki aloitti uuden vuoden 10 klassikkoa -haasteella johon minä päätin osallistua. Tarkoituksena on siis lukea 10 klassikkoa tämän vuoden aikana. Minä valitsen klassikot osin Keskisuomalaisen listalta ja tällä hetkellä suunnitelma näyttää tältä:

1. Tuulen viemää / Margaret Mitchell
2. Täällä pohjantähden alla / Väinö Linna
3.Pikku Prinssi / Antoine de Saint-Exupéry
4. Ylpeys ja ennakkoluulo / Jane Austen
5. Sinuhe egyptiläinen / Mika Waltari
6. Kuin surmaisi satakielen / Harper Lee
7. Pikku naisia / Louisa May Alcott
8. Sadan vuoden yksinäisyys / Gabriel Garcia Marquez
9. Nuoren tytön päiväkirja / Anne Frank
10. Vanki nimeltä Papillon / Henri Charriete

Lista saattaa muuttua matka varrella ja en ole varma ehdinkö ja jaksanko lukea esim. Sinuhea ja Pohjantähteä samana vuonna... Mutta näillä mennään nyt!

9 kommenttia:

  1. Mä mietin kanssa hetken, että otanko listalle Sinuhen. Mutta kun luettavissa on tänä vuonna jo Anna Karenina ja TSH niin mietin, että saattaisi olla vähän turhan raskasta. Ja kiva huomta, että en oo yksin tuon Sadan vuoden yksinäisyyden kanssa - mahdetaanko olla taas siitäkin ihan vastakkaista mieltä. :D

    VastaaPoista
  2. Ihan mukavan näköinen klassikkolista sinulla Sanna. Erinomaisen hyviä kirjoja. Olen lukenut niistä kaikki muut paitsi Pikku prinssin. Pitäisi varmaan laatia itsellenikin klassikkolista, vilkaisen mainitsemaasi Keskisuomalaisen listaa.

    VastaaPoista
  3. En lue mitenkään hirveästi klassikoita, mutta noista olen lukenut seitsemän (kaikki paitsi numerot 6, 8 ja 10), ja voin kyllä suositella hyvin lämpimästi niitä kaikkia. Garcia Marquzilta olen lukenut Rakkautta koleran aikaan ja sekin oli ihan hyvä.

    Karoliina

    VastaaPoista
  4. Riina, saa nähdä jos jaksan Sinuhen tänä vuonna lukea. Ja kiva jutella sitten tosta Sadan vuoden yksinäisyydestä, katotaan mitä mieltä ollaan;)

    Hanna, kiitos:) keskisuomalaisen lista on minusta kiva, kannattaa tutustua:)

    Karoliina, minäkin luen aika vähän klassikoita, siksi lähdinkin haasteeseen mukaan:) Toivottavasti joku klassikoista olisi hyvä;)

    VastaaPoista
  5. Hetken aikaa harkitsin klassikko-haasteeseen osallistumista siten, että olisin lukenut siihen kotikirjahyllystä löytyviä klassikoita. Sitten tajusin, että hyllyn lukemattomat klassikot ovat lähinnä venäläisiä, enkä tiedä pystynkö samana vuonna lukemaan esim. Sotaa ja rauhaa, Anna Kareninaa ja Karamazovin veljeksiä :D Pitää ehkä harkita uudelleen.

    VastaaPoista
  6. Jännän erilaisia kirjoja kaikille valikoituu tähän haasteeseen. :)
    Näistä sinun valinnoistasi olen lukenut muut paitsi kaksi ensimmäistä ja mielenkiintoisia ovat kaikki. Odotan innolla mitä mieltä olet niistä.

    Älä pelkää Sinuhea, se on oikeasti hyvä, vaikka onkin iso ja paksu. :D

    VastaaPoista
  7. Miia, jotain venäläistä voisin lisätä omaankin listaani. Anna Kareninat ja Dostojevskit on lukematta...

    peikkoneito, minä olen nyt niin monelta kuullut että Sinuhe on hyvä paksuudesta huolimatta eli täytyy kyllä nyt se lukea;)

    VastaaPoista
  8. Todella kiva blogi sulla, ryhdyin lukijaksi! Monia kirjoja voisin itekki kokeilla :)

    Tästä sun klassikkolistasta oon lukenu suurin piirtein puolet - oma onki ihan eri luokkaa kun mitä normaalisti luen, voi kestää astetta kauemmin että saan ne luettua :D

    VastaaPoista
  9. tsirp, kiitos ja tervetuloa! Klassikot on mullekin hankalia, jatkuvasti tulee niin kivoja uutuuksia;D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat minua suuresti! :)
Kommenttienvalvonta on käytössä kesällä lisääntyneen roskakommenttien vuoksi. Kommenttisi ei siis näy heti, vaan tulee näkyviin vasta, kun olen hyväksynyt sen.