maanantai 18. huhtikuuta 2011

Days 16-18

Olen surkea kirjabloggaaja tällä hetkellä. Oikeastaan olen tällä hetkellä aika surkea elämään. En tapaa kavereita, en perhettä, en ehdi laittaa ruokaa, en siivota, en pestä pyykkiä. Muutaman päivän ajan tenttikirjat ovat paras ystäväni ja menevät kaiken muun edelle. Tällä viikolla oli siis ohjelmassa kolme tenttiä ja yksi esitelmä. Nyt helpottaa jo, tänään oli kaksi tenttiä joten one more to go! Torstai-iltana lähden pääsiäislomalle vanhempieni luokse jolloin en aio tehdä muuta kuin syödä suklaata ja lukea kaunokirjallisuutta. Tähän väliin muutama 30 days of books -haastepäivä:


Day 16Favourite female character
 Nuorempana (toki vieläkin) Astrid Lindgren oli suosikkikirjailijani ja ihastuin moneen hänen hahmoonsa. Peppi oli rohkea ja upea, minun vastakohtani lapsena. Itse olin ujo ja varovainen ja ihailin Pepin rohkeutta tehdä eri asioita, panna vanhemmille vastaan ja tehdä omia valintoja. Eniten ihailin kuitenkin Marikkia ja kaipasin aina pikkusiskoa, samanlaista kuin Marikillakin oli. Tänään olen ihan tyytyväinen pikkuveljeeni enkä aio valita Peppiä tai Marikkia tähän. Sen sijaan palaan Johanna Spyrin Heidiin ja valitsen alpeilla asustavan tytön suosikki naishahmokseni. Minä kadehdin Heidiä, hän sai asua alppimökissä, nukkua pienen ikkunan alla josta näkyi tähtitaivas. Syödä isoja juustopaloja ja juoda maitoa kulhosta lämmittävätn takkatulen edessä. Hyppiä päivisin alppirinteillä lammasten perässä. Ahh!


Day 17 Favourite quote from your favourite book
 En valitettavasti voi ottaa lainausta suosikkikirjastani. Ekaksi en osaa valita yhtä suosikkikirjaa, ja tokaksi en ole tällä hetkellä samalla paikkakunnalla suosikkikirjojeni kanssa. Valitsen siis yhden lempilainauksen yhdestä hienosta kirjasta:

"Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä."(Pikku Prinssi)

Day 18A book that disappointed you
 Viime vuoden Finlandia-palkinnon voittaja, eli Mikko Rimmisen Nenäpäivä ihan ehdottomasti! Mielipiteeni voi lukea täältä.  


Näiden tulppaanien avulla haluan toivottaa kaikille ihania kevätpäiviä ja SUURI kiitos taas kaikille uusille lukijoille (ja vanhoillekin, tietty), teitä on jo hurjan monta!♥

3 kommenttia:

  1. Tsemppiä opiskelukiireiden keskelle! Ajattele, etta kohta helpottaa:)

    VastaaPoista
  2. Valitsit ihan saman sitaatin, jota olin itse ajatellut. :-))))

    Voimia opiskeluun!

    VastaaPoista
  3. Susa P., kiitos kovasti!:)

    Anna Elina, hihi, kiitos!:)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat minua suuresti! :)
Kommenttienvalvonta on käytössä kesällä lisääntyneen roskakommenttien vuoksi. Kommenttisi ei siis näy heti, vaan tulee näkyviin vasta, kun olen hyväksynyt sen.