sunnuntai 16. joulukuuta 2012

Luukku 16: Yhdeksän novellikokoelmaa ja kolmannen adventin pokkariarvonta

Olen kauan kammonnut novelleja, koska olen kokenut että parinkymmenen sivun pituiset novellit eivät ehdi koskettaa ja herättää tunteita paksun tiiliskiviromaanin tavoin. Viime vuosien aikana olen kuitenkin innostunut novelleista paljon enemmän, ja tässä luukussa esittelenkin yhdeksän suosikkinovellikokoelmaani satunnaisessa järjestyksessä. Alempana on myös viime viikon adventtiarvonnan voittaja ja uusi pokkariarvonta!






1. Yösoittoja / Kazuo Ishiguro
2. Huominen on liian kaukana / Chimamanda Ngozi Adichie
3. Vihkivedet / Katja Kaukonen
4. Tuore maa / Jhumpa Lahiri
5. Hunajaa ja tomua / Daniyal Mueenuddin
6. Kunpa joku odottaisi minua jossakin / Anna Gavalda
7. Muita hyviä ominaisuuksia / Petri Tamminen
8. Kultapoika, smaragdityttö / Yiyun Li
9. Jätän tämän avoimeksi, sillä olen lukenut vähän sekä Alice Munron Kerjäläistyttöä, että Claire Castillonin Äidin pikku pyöveliä ja molemmat vaikuttava hyviltä!

Viime viikkoisen arvonnan voittajaksi Random.org arpoi Katrin! Onneaonnea, lähetätkö palkintotoiveesi ja osoitteesi minulle sähköpostitse niin saan palkintosi matkaan vielä ennen joulua :). Kolmannen adventtiarvonnan palkintolistalta löytyy kerran luettuja pokkareita. Arvontaan voi osallistua kommentoimalla tähän postaukseen (ilmoittakaa kommentissa jos osallistutte!). Kaikille yksi arpa, ja osallistumisaika päättyy ensi lauantaina, 22.12 klo 20:00.

Havukka-ahon ajattelija / Veikko Huovinen
Oma taivas / Alice Sebold
Ikuinen rakkaus / Ian McEwan
Lukija / Bernhard Schlink
Keskipäivän polte / Nora Roberts
Tunnit / Michael Cunningham
Olen koskettanut taivasta / Heli Kruger

18 kommenttia:

  1. Osallistun! Mielenkiintoisia pokkareita, erityisesti kiinnostaa tuo Cunninghamin Tunnit, vaikka olenkin sen jo lukenut kertaalleen. Se kuuluu niihin kirjoihin, joita mieluusti pitäisin ihan omassa hyllyssä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin haluaisin Tunnit omaksi mutta kovakantisena ;). Arpaonnea!

      Poista
  2. Mukana arpajaisissa minäkin! Lukijan olen halunnut lukea siitä lähtien kun ihastuin leffaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lukija on kyllä hieno niin elokuvana kuin kirjanakin! Onnea arvontaan :).

      Poista
  3. Juu, olen mukana arvonnassa =) Hyviä palkintoja taas tarjolla.

    Itsekkään en ole ollut kovinkaan innostunut noista novellikokoelmista, mutta tuo Chimamanda Ngozi Adichien Huominen on liian kaukana, oli sen verran koskettava kirja, että pitäisi varmaankin taas uskaltautua kokeilemaan muitakin novellikokealmia =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin pidin tosi paljon Adichien novelleista. Onnea arvontaan!:)

      Poista
  4. Mukana arvonnassa, tuo lukija kiinnostaisi. :)

    VastaaPoista
  5. Osallistun toki, arvonnat on aina hauskoja. ;)

    VastaaPoista
  6. Osallistun!
    Nimimerkki Neiti Kesäheinä

    VastaaPoista
  7. Mukana kivassa arvonnassa! Tässä on monta kivaa vaihtoehtoa.
    -minttu47-

    VastaaPoista
  8. MUkana arvonnassa minäkin. Listalla on kiinnostavia vaihtoehtoja parikin kappaletta.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat minua suuresti! :)
Kommenttienvalvonta on käytössä kesällä lisääntyneen roskakommenttien vuoksi. Kommenttisi ei siis näy heti, vaan tulee näkyviin vasta, kun olen hyväksynyt sen.