lauantai 22. joulukuuta 2012

Luukku 22: Kolme suomenruotsalaista suosikkia

Olen itse suomenruotsalainen ja yritän lukea jonkinverran kaunokirjallisuutta myös ruotsiksi. Koska suomenruotsalaisia kirjailijoita löytyy suuri määrä, listaan tässä luukussa kolme parasta suomenruotsalaisen kirjailijan kirjoittamaa kirjaa, jotka olen tänä vuonna lukenut.


1. Is / Ulla-Lena Lundberg
2. Lola uppochner / Monika Fagerholm
3. Blad ur höstens arkiv / Bo Carpelan



Listalle olisi pitänyt päätyä myös ainakin Johan Bargumin Seglats i september tai Syyskesä, mutta olen näköjään lukenut tänä vuonna niin paljon loistavia suomenruotsalaisten kirjoittamia kirjoja, että kolmen parhaan listaaminen oli todella vaikeaa!

Alkaapa muuten joulukalenterin luukut käymään vähiin ja listat lyhenemään! Pari luukkua enää jäljellä :).


6 kommenttia:

  1. Lolaa en ole lukenut, nuo muut ovat omiakin suosikkejani. Hyvää joulua! :)

    VastaaPoista
  2. Samoin kuin Katja, minäkään en ole Lolaa lukenut, mutta nuo kaksi muuta ovat ehdottomasti tämän vuoden parhaimmistoa. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat minua suuresti! :)
Kommenttienvalvonta on käytössä kesällä lisääntyneen roskakommenttien vuoksi. Kommenttisi ei siis näy heti, vaan tulee näkyviin vasta, kun olen hyväksynyt sen.