sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Luukku 23: Kaksi ei-niin kirjaisaa joulupuuhaa

Viimeisiä viedään! Joulukalenterini toiseksi viimeisessä luukussa esittelen lyhyesti kaksi joulunajan suosikkipuuhaani lukemisen lisäksi. Etenkin joulupäivät ovat minulle pyhää romaaninlukuaikaa, mutta kun tahdon pitää tauon kirjasta, enkä ole syömässä tai esimerkiksi lenkkeilemässä edellisiä ruokaähkyjä pois, puuhaan jompaakumpaa seuraavista:

1. Kutominen. Mieluiten kudon sukkia, mutta myös lapaset onnistuvat. Opin kutomaan kunnolla oikeastaan vasta tämän vuoden alussa, joten ihan virheettömiä ja täydellisiä ei luomukseni vielä ole. Käyttökelpoisia sukkia ja lapasia kuitenkin!

2. Palapelien kokoaminen. Tämä on hauskaa puuhaa, vaikka tylsistyn aika nopeasti. Viime vuonna tosin tein 1000 palan palapeliä takkatulen ääressä tapaninpäivän myrskyn vietyä sähköt. Tälle joululomalle olen varannut niin ikään 1000 palan palapelin, jonka kuva on kauniista Salzburgista. Tykkään säästää valmiit palapelit (joita on vielä vain yksi...) tauluina.

Sellaisissa puuhissa menee minun joululomani. Yllämainitun lisäksi pitää ehdottomasti myös viettää aikaa läheisten kanssa, mutta viime vuonnakin kokosimme palapeliä yhdessä serkkujen kanssa, ja lenkillekin on kiva lähteä kaverin seurassa! :)

Huomenna viimeinen kalenteriluukku, sitten minäkin hiljenen joululomalle muutamaksi päiväksi!

Ps! Kolmannen adventtiarvonnan voittajaksi Random.org valitsi nimimerkin minttu47! Lähetäthän osoitteesi ja haluamasi palkintokirjan minulle sähköpostitse (osoite sivupalkissa). Neljännen adventtiarvonnan säästän hieman myöhemmäksi, tammikuussa pidän oman muuttoni yhteydessä laajemman kirja-arvonnan jotta saan taas kirjahyllyyni tilaa uusille asukkaille :).

8 kommenttia:

  1. Palapelien tekeminen on ihan mahtavaa! Olen taiteillut niitä about puoli elämääni :D Ainoa ongelma on siinä, että olen niin tottunut tekemään niitä, ettei 1000 palaa ole ongelma eikä mikään. Tylsyyden iskiessä se menee päivässä. Pitäisi varmaan nostaa vaikeustasoa...

    Kutominen on minulle puolestaan ehdon ei. En vain osaa, jaksa enkä pysty keskittymään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, minulle tuollainen 1000 palan peli vie paljon aikaa, kun olen vasta yhden vääntänyt :D. Minä olen nyt kovinkin innostunut kutomaan, kun vasta opin ;).

      Poista
  2. Minäkin pidän neulomisesta, vaikka sitä tuleekin tehtyä liian vähän. Kyllä minä kuitenkin pipon ja kaulaliinan tein syksyn viimoihin itselleni! :D
    Nyt kun saisi säärystimet aloitettua...

    Palapelien kokoaminen on myös mukavaa puuhaa. Sitä en kylläkään ole tehnyt valovuosiin. Meillä on äidin kanssa kesken muistaakseni juurikin tuhannen palan palapeli, joka on aivan kamalan vaikea. Saa nähdä, tuleeko ikinä valmiiksi.

    Hyvää joulua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaulaliinaa en ole vielä jaksanut tehdä, tykkään nopeasti valmistuvista sukista ja lapasista :D.

      Toivottavasti sinullakin on ollut ihana joulu!:)

      Poista
  3. Kiva yllätys tuo voitto! Lähetinkin jo sähköpostia, toivottavasti tuli perille! Hyvää joulua! minttu47

    VastaaPoista
  4. Olen ollut pienestä pitäen palapelifani, ja ongelma on vähän samankaltainen kuin Jamilla. Eilen kasasin yhden tuhatpalaisen muutamassa tunnissa, mutta se kyllä olikin helppo... Isompien ja haastavampien kanssa on vaan se ongelma, että kun ne lojuvat pitkään lattialla puolivalmiina, niin pojalla, kissalla ja koiralla on turhan monta tilaisuutta sabotoida hommaa vahingossa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en ole ihan noin nopea vielä ;). Sama kissaongelma on toki täälläkin, tänä vuonna talossa on vielä erityisen villi pentukissa :D.

      Poista

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat minua suuresti! :)
Kommenttienvalvonta on käytössä kesällä lisääntyneen roskakommenttien vuoksi. Kommenttisi ei siis näy heti, vaan tulee näkyviin vasta, kun olen hyväksynyt sen.